3D Kent Modelleme
- 3B mekânsal sanal ortamlar
- mekânsal ve coğrafi tabanlı şehir verilerinin gösteri
- CiytGML
- Oblik fotoğraflar
Bina Bilgi Modeli (BIM)
- Hava görüntü temini
- Dijital hava fotoğrafı
- Microsoft Vexel Ultra Cam Xp
- Microsoft Vexel Ultra Cam Falcon Prime
3B Sinematik Tasarım
Coğrafi Bilgi Sistemleri
- 3B Coğrafi Bilgi Sistemleri
- Kent Bilgi Sistemi
- Kamulaştırma
- Toplulaştırma
- İmar Uygulaması
3D Bina Üretimi
LOD0
Bina ayak izi, basit haritalar veya 2D analizlerle en iyisidir. Buna bağlı bir yükseklik yoktur ve binanın hiçbir parçası görünmez.
LOD3
Maksimum çatı detayını kapsar ve cephe detayını içerir. Dahil edilebilecek bilgi miktarında bir sınır yoktur.
LOD1
LOD 0 ayak izlerinin yükseklik bilgilerini de içerecek şekilde genişletilmesi
LOD4
Her türlü yüzey (döşeme yüzeyleri, iç ve dış duvar yüzeyleri, vb.), ilave taşınabilir ve taşınamaz yapı elemanları (balkonlar, bacalar, vb.) semantik nesneler olarak daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
LOD2
Çatı şekilleri bu mod için en önemli iyileştirmedir. Bu tür modeller ayak izinin poligonlarından, yükseklik değerlerinden gerçek zamanlı olarak üretilebilir.
3D Kent Modelleme
3B kent modelleri, arazi modelleri, bitki modelleri, yollar gibi ulaşım sistemlerini içeren 3B mekânsal sanal ortamlar, mekânsal ve coğrafi tabanlı şehir verilerinin gösterimini içerir.Bu modeller şehrin gelecek ile ilgili keşif, analiz, yönetim gibi kestirmeleri yapmak amacı doğrultusunda kullanılmaktadır.
Sayısal 3B kent modellerinin en önemli özelliklerinden biri farklı mekânsal bilgileri aynı ortamda bütünleştirip gösterimine ve karmaşık kent modellerinin oluşturulup bunların yönetimine olanak sağlamasıdır.
Bu konuda yapılan uygulama ve sistemler 3B sayısal kent modelleri ile kent planlama ve geliştirme, tesis yönetimi, lojistik, güvenlik, haberleşme, afet yönetimi, konumsal hizmetler, gayrimenkul işlemleri, eğitim ve eğlence hizmetleri gibi temel sistem elemanlarının birleştirilmesini amaçlamaktadır. Bu nedenle sanal 3B kent modellerinin çok sayıda etkin ve etkili kullanım alanı bulunmaktadır.
3B kent modellerini oluştururken firmamız bünyesindeki oblik görüntü çekme özelliği bulunan kameralar kullanılır. Aynı yapının 5 farklı açıdan havadan fotoğraflanması binanın 3B modellenmesinin ilk aşamasıdır.
Oblik fotoğraflar kullanılarak geliştirilen özel yöntem ve ileri teknoloji programlarla dengelenen hafa fotoğrafları stereo operatörler aracılığıyla detaylı şekilde sayısallaştırılarak oluşturulacak 3B modelin keskinleştirilmesi sağlanır.
Detaylar ile birlikte üretilen SYM (sayısal yükseklik modeli) yardımıyla true ortofoto üretimi sağlanır. Kaplama programları yardımıyla görünürlük analizleri gerçekleştirilir ve bina yüzeyleri giydirilir. Bu sırada yazılımcılarımız tarafından özel olarak geliştirilen programlar aracılığıyla taranmış mimari projeler sayısallaştırılır.
3B hale getirilen binaların içine mimari projeler de gömülerek konumsal veri , görsellik, öznitelik özellikleri tamamlanarak ürün CityGML ortamına aktarılır.
CiytGML 3 Boyutlu sanal şehir modellerinin değişimi, sunumu, saklanması ve uygulamalarda altlık olarak kullanılması için tasarlanmış açık yapıda XML-tabanlı bir bilgi modelidir.
Bu model sayesinde görsellik ve sayısal veri analizleri tek bir çatı altında toplanarak aynı anda bir çok veriyi elde etmiş ve bunları analiz edebilen, planlayabilen bir yapıya kavuşturmuş olursunuz. Sonuç ürünlerimizin tamamında kalite ve doğruluk üretimin her aşamasında kontrol edilerek ürün müşteriye teslim edilir..
Bina Bilgi Modeli (BIM)
Bina Bilgi Modeli
BIM, inşaat sektöründe dijitalleştirmeye eşdeğer Yapı Bilgi Modellemesi (Building Information Modelling) ‘dir. İnşaat endüstrisinde önemli üretkenlik artışını olanak sağlayan ve yapıların planlama, inşa etme ve işletmesi için dijital olarak destekleyen, 1970’lerde ortaya çıkmış bir süreçtir.
3D modellemeyi temel alan akıllı bir teknoloji olan BIM (Bina Bilgi Modellemesi) proje yaşam döngüsü, yani planlama, tasarım, inşaat, işletme ve bakım süreçleri boyunca izlenebilirlik ve iç görü sağlar.
3B Sinematik Tasarım
3B Sinematik Tasarım
Unreal Engine ile haritacılığı birleştiriyoruz. Hem oyun endüstrisi hem de mimari tasarımlar için gerçekci modeller sunmaktayız.
İki sektörü bir araya getiren Türkiye' nin ilk firması Küre Harita'dır. Yüksek çözünürlüklü hava görüntülerinden 3B akıllanmış ve texture lanmış modellere birde çeşitli sinematik efekler ekleyerek modelimize hayat veriyoruz.
Hem oyun hem de mimari tasarımlarda kullanılacak 2B ve 3B altlıkları hazırlıyoruz.